tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Tuesday 9 April 2013

hormon tak setabil :)

Aku nak keje xbagi,tp buat mcm aku macam kuli? Mmg tu pun niat aku mase habis blaja dulu.jadi kuli kt rumah snediri..aku tak blame mak ayah aku.mmg niat aku nk tlg diorg.tolong..highlight kt situ TOLONG.aku bukan nk jd kuli kat umah ni yg korg boleh arah aku buat itu buat ini,sampai aku takde mase utk diri aku sendiri.even aku xdpt nk kua cri keje org what so ever.ape yg aku tau,aku cume kene duduk rumah ,tiap kali bangon pagi usha sinki yg penuh dgn pinggan mangkuk yg tak bebasuh.,lauk bawah tudung saji yg dah basi ke elok lagi,nasi dlm rice cooker,perlu masak atau tambah,bella kat lua dah makan ke belum,teberak ke ,baju melunggun dlm bakul kene basuh.lantai bepasir kene sapu,pasir kt depan rumah kene clean up,lantai dapur melekit kene mop..x lupe dkt turtle yg dalam besen dah bg makan ke belum.baju kt ampaian kalo dah kering angkat,kalo dah angkat takkan tak berlipat pulak kan.sampah yg mule berulat,mmg semuanye keje aku.since aku balik sini seminggu aku dah rase mcm aku is LIFELESS. Kan ? ke mmg tu yg aku harapkan..?tak !bukan ni yg aku nak! Siyes aku penat..amat sangat.dan mcm ni la yg ibu aku rase setiap hari2 dye. 

How was it feels when ape yg kau buat takde org hargai ??? ape kau rase ?rase down to kerak bumi or rase mcm nk bunuh diri ??? ape yg semua perlu tahu is aku adalah org paling sensetif dgn teguran,same ade aku akan balas balik dengan carutan berbakul2,atau aku akan sentap,menanges dan tidur berjam2..itu aku ! aku igt lepas aku korban semua bende kt umah ni,buat mcm2 yg tugas dh mcm suri rumah tangge yg paling berjaye kat Malaysia ni,aku bajet2 aku dah boleh kawen sbb aku berjaye buat smue ni.,tp ari ni aku rase aku belum layak lagi,sebab aku belum kuat mcm ibu.aku belum hebat mcm ibu.itu aku tau,tp sekurang2 tolong hargai aku..ye,aku masak tak sedap mcm ibu,ye aku buat semua tak kene mcm ibu..sebab aku bukan ibu !!! paham tak aku bukan ibu,kalo ko expect aku buat semua mcm ibu,mmg takkan dapat la.suruh ibu benti keje n kau keje carik duit tolong ibu.boleh ?jangan banyak komen.aku dah masak bg kau makan supaye kau tak lapar balik skolah sampai ibu balik keje.,kau kutuk aku mcm2 ,kau nak makan dipersilakan makan.tp kalo ko nak mekak2,kau boleh masak sndiri,makan ape yg kau masak tu kalo kau rase kau masak tu sedap sangat.aku bukan nk jd budak2 sentap dgn budak2 mcm kau,tp aku penat,penat puaskan ati semua org,dari dulu sampai skarang,tak pernah berubah pun kenyataan tuh,ati ibu ayah aku kene puaskan,puaskan ati wan,kengkawan,adek2,igt aku lahir kat dunia ni mmg cita2 aku dari perut ibu ke ape NAK PUASKAN ATI SEMUA ORANG??

Pliz laa.. :’(



Lelaki kalo bace blog aku ni,kompem x amek aku buat bini.haha..banyak na merungut ea :p

p/s :menaip mase marah mmg panjang berjela gini :)) sekarang mood dah okay :)

No comments:

Post a Comment