tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Wednesday 10 April 2013

ba alip jet (BAJET)

untuk orang orang yang jarang masak macam aku ni,harus lah kalo aku nak bajet gud gud sikit bile boleh buat sumthing tu kan..ha..
bile dah kate BAJET,so,semua bende pun aku nak kongsi..haha :D

2 ari lepas aku ade buat triffle cc kepade reenmazlan sbb buat aku nk try gak.haha :D tp tak la bape nak jd,harapkan muke trifle tu je hensem lebeyh tp castard tak keras,jelly cair sikit kot,tp rase..not bad,haha cume kurang manis :D


tadaaa :) trifle version tqa :)

lenkali try lg sbb tak memuaskan sangat pun.

so the next day,aku mintak duit kt ibu beli lauk nak buat tomyam pulak.hahakss :D ni lg bajet kalo korang nk tau,aku bangon pun dah 10 lebeyh..haha kantoikan diri sendiri, ah pedulik hape kan,aku tengah bercuti,so mmg macam ni la rutin aku.cuti la sangaatttt ..
nk di jadikan cerite,aku bangon mandi,siap then terus kuar pegi beli lauk,brader kt kedai tu siap nganjing aku,"beli ayam ni pandai ke nak masaakkk ? " aku pun dengan sombong poyo nye "eh,mesti laaaa"
pastu siap post kt fb utk tontonan brader tu saje.haha :D gayat ! balik dari kedai sempat singgah umah nenek nak amek periuk,bajet2 mcm suri rumah weyh,sbb gaye tu mcm omak2 dah gaso ea,nunggu an anak2 ea balik skola takot kebuluq.sibuk ea tu kemainnn haa...haha ni la punce aku emo semalam. HAHA :D balik2 je aku kemas2 dapur dulu,bersepah mcm kapal karam,mmg tak la aku nk buat keje mcm tu kan..dengan bella pun aku tak layan,sory bella,akk sibuk habis nnt akk layan ok .haha macam adek aku pulakkk.aku ttup pintu tggalkan bella sensorg kt lua.haha kesian .

okay,planning nk buat tomyam siput *seafood , jadi aku beli la udang bersame kawan baik nye incik sotong.mcm yg semua org bru nak tahu atau dah tahu,aku ni allergic buang kulit udang,tangan mule gatal dan membengkak,tp disebab kan mase tu aku je yg ade kat umah kan,so aku la yg kene buang kulit udang tu,takkan nk suruh bella pulak kan,alamat ke laut perut bella la udang aku jap lagi.aku gagahkan jugak menghadapi udang depan mate,bace bismillah dan dengan pantas nye aku buang kulit udang tu supaye tak efek sgt kt tangan..pergh.selesai jugak,tp dah ade rase nk gegatal dah tangan..ape lagi,tindakan pantas sbgai paramedik fuyoooooo,basuh tgn pkai sabun basuh pinggan.haha :D nasib tak jd pape sgt,gatal je la sikit..dh siap siang udang sotong sume,nmpk mcm sikiit je,ape lagi ayam yg aku beli skali td aku korban kan bersame udang dan cik sotong.haha,makluman jugak aku mmg tak reti nak siang ayam.hahaks..lalu aku amik ayam yg ade isi je,ha pepotong dadu sikit,agak2 mcm dh bnyak tu ok la kot,aku simpan balik part2 ayam yg byk tulang tu,mcm peha,kepak,ish,semak,tp an bleh tahan tajam pisau ibu...style gak mase potong ayam tu.haha :D gayat je,baru2 blaja kannn :)

dan siap bebahan,senang je nak buat tomyam,haha.campak je semua,bak kate ibu rebus kan ajee ..ha,asal tak cakap awal2.haha :D takkan ari2 nk masak tomyam lak ye tak,gile ape...selesai semuaa..dan hasil nyeee..jeng jeng jenggg

 tadaaa :D even bende simple pun aku nak bangge tp aku nk cter yg aku puas ati bile adek2 aku balik tak bising lapa tp bising sedap ke tak sedap ke tak,last skali jd begadoh lak sebab sedap ke tak sedap tuh.haha :D
memandang kan tande2 endometrium wall nk ggur tu dah ade semalam,jd aku emo lebeyh sikit la,mengajuk kejap,.haha gedik much ..
last skali ibu dgn ayah pun ckp "lega fatin dah masak,terima kasih ye nak,smbil gosok2 blakang aku ,esok nak masak ape pulak?" haha.huntung aku ade perasaan nk masak hari2..mmg tak la,blum smpy hidayah lagi.haha :D

cite2 akan datang untuk buat pavlova pulak.haha :D wish me luck :)

xoxo : FatinAtiqahZainodin :)




2 comments:

  1. hehehe tiqah rajin2 lah memasak n baking pasni. seronok tau boleh hilang segala tekanan.

    ReplyDelete
  2. Haha..insyaallah,ape2 resepi reen roger2 la,tqa xreti la nk crik2.haha

    ReplyDelete