tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Tuesday 19 February 2013

emo?

golongan org2 tua yg kite perlu jage setiap emosi dorg,sbb golongan2 nilah yg cukup mudah tersentuh hatinye....
Let me give an example.... Mcm ibu dgn ayh kite..ha..contoh terdekat is  parent aku la opkos..ha..ayah jenis yg mudah tersentuh semenjak dua menjak ni..ibu pulak kurang sehat sejak 2 3 minggu ni...adk2 pulak jenis yg xreti nk jge ati org tua..almaklumlah bebudak la katekan..kot menjawab tu,ikut sedap mulut je,secukup rase je biadapnye...ayah pulak cepat tacink,ibu cpt kcik ati.ayah skali membebel,kalah ibu..dulu dye xmcm ni..tp skrang ni ..almaklumlah,mencecah 50 an la katekannnn..hehe *tp ayh steady lg,even dlm diam dye pun sbenanye xbape sehat sgt kan*bkn aku xtauuu...aku anak dye,aku tau lah!still bajet kuat,mcm anak dye jugak ;)

ibu pulak semenjak xsehat ni,emosi cukup cepat nanges,org yg jarang sakit tetibe sakit,sedeyh nye dye,smpy aku pun nk joint nanges same.siyes.sedeyh,tgk pucat je hari2..semenjak aku balik cuti ni,dye nmpak ceria sikit,yela,serba sedikit krje kt rumah ni aku yg buat..*bkn nk angkat diri*..,bia dye berehat sikit,tp lps ni aku blik tganu,still dye kene buat kje rumah ni balik kan...cume ape yg nsib baik,aku dh xlame dh nk hbs kan yg kt tganu tuh...sikit je lg,mintak2 semua dipermudahkan,bia cpat aku blik n9 balik,keje,n jage ibu ayh..dh smpai mase tanggungjawab tu tergalas kt bahu aku,even aku bukan la anak sulung pn kn...
tu ha,abg dgn adek2 aku..

lame jugak aku tenung bnde ni dalam2..tersepit wey..sumpah...ayah ibu ...even adk2 lg...wahhh...byk sgt bnde kene pikir...tp nevermind,aku kan kuat..by hook or by crook,nk ke tanak ke,still kene pikul gk,tanggungjawab la katekan,tak tanggung kang,berjawab la kt SANE nnt...bek buat kan..iklas,bukan utk org lain,utk org yg dh jage aku dr seketul darah smpai besar mcm anak gajah ni ha...

ade satu perasaan di mane tak salah aku buat keputusan balik awal ke tganu kali ni..bkn nk lari,cume ..bia aku je la yg tau knp..haha :D panjang pulak kang kalo nk cter,..dlm ni pun skdar kongsi emo org tua yg kite kene jage,jiwa dorg sensetif lately ni.siyes.,.bkn senang nk jage..

kalo boleh skang ni aku nk jerit  bia stu dunia tau.AKU SAYANG SANGAT IBU DGN AYAH AKU..
#meet my parents,Mr. and Mrs Zainodin.
Puan Mawar and Encik Zainodin ;)

diorang dah tua,pliz have some respect to them no matter what...mase utk balas jase tu dh smpai...kite bukan budak2 lagi semua bnde nak kena ajr.kite bukan budak2 yg tak reti ape tu HORMAT..kite seorang anak yg ade tanggungjawab utk jage mereka...walau dlm ape keadaan skali pun...
i am die hard for them..<3

xoxo.penyu.n publish !

No comments:

Post a Comment