tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Wednesday 16 September 2015

What else ?!

Ape lagi yg kurang?
Mase skolah ade kawan kawan,
Ape lg yg kurang?
Mase uni masih ade kawan kawan,masih ade skuad tulang belakang,skuad linjam bahu,segala skuad yg ade lah.
Masih ade ptptn tmpung serba sedikit,
Masih ade ayahanda bonda utk tmbah ape yg tak cukup mase jauh.
Ape lg yg kurang?
Lepas grad,terus dapat kerje.
Ape lg yg kurang?
Dapat kerja boleh beli kereta sendiri.
Ape lg yg kurang?
Mase onkol,lapa giler babey,ibu dtg hantar makanan
Ape lg yg kau nk? Balik rumah dh siap serba serbi makanan,
Baju dlm bilik yg kononnya kau plan nk basuh sendiri,tapi ibu dh siap kutip,basuh ,sidai,lipat,tggal angkat bawak masuk bilik je.
Ape je lg yg kau nak?
Bila mana kau penat gila smpy tertido,ibu kejut bgtau jom pg jalan,ibu dah basuh kereta..
Ape lg yg kau perlu? Bila mana minyak kereta smpai takde range tank kosong,sesak smpai duit minyak pn takde,ayah mntk kunci kereta sbb nak isi kan minyak kereta.
Ape lagi yg x cukup? Setiap kali nak keluar,ayah cakap okey,walaupun tak setiap mase 'okey',mostly okey je.tak okey tu semua dgn reason.
Ape lg yg x cukup? Bila kau eksiden,berduyun duyun kereta kawan kawan dtg tolong,walhal yg teruk,cuma kereta bukan tuan kereta.
Ape lg yg xcukup?bila mana kau nak pergi mana mana,nak makan ape ape,adeeee je org willing bawak kau...

Ya Allah,kalau nak senarai,banyak,cukup banyak.macam mana nk cakap bertapa aku bersyukur punya mereka dalam hidup aku.siapa pun mereka,di mana pn mereka berada,Kau pelihara dan lindungi mereka Ya Allah.kurnia kn kebahagiaan setimpal mcm mana aku dibahagiakan mati matian oleh mereka.sesungguhnya aku bersyukur ya Allah.Kau smpai kan salam rindu aku pada semua mereka ya Allah.

Terima kasih pinjamkan mereka utk aku,terutamanya kedua ayahanda bonda aku.kedua adik adik aku.bagi aku puas balas segalanya Ya Allah,pinjam kan aku mereka lebih lama lagi ya Allah.belum cukup sedia seorang aku utk hidup tanpa semua mereka.

Alhamdulillah syukur Ya Allah.
SalamZulhijjah

No comments:

Post a Comment