tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Tuesday 8 September 2015

Fizikal mental tak ready

Semalam mmber sebut suruh move on.carik kolam lain,dh tau kolam takde ikan,duk lg tmpt sama ape jadah! (Baca : dah tau ko dgn lempeng tu mcm tuuuu jgk,angkat kaki bla lah,tggu ape).aku cakap perasaan tu,hati tu belum boleh move on,mana aku tau,tnye la cik hati,bkn aku tak cuba,aku tgh cuba la ni.

Tapi bile aku renung dalam dalam,aku belum ready rupenya.kalau aku ready,bende kecik takkan jadi besar,
Kalau aku ready,aku takkan dendam,
Kalau aku ready,aku takkan reply msg org lain selain dr org yg aku nak,
Kalau aku ready,takkan psal off data,aku nak block org,kalau aku betul betul ready,aku takkan mcm budak budak.kalau aku ready,semua bende lain aku dh tolak tepi.

Dan ini maksudnya AKU BELUM SEDIA.tak cukup sedia.

Aku cuba sedia,aku nak org yg ade dgn aku bahagia,tp susah.aku bukan malaikat nak buat semua org selesa.aku bukan malaikat nk puaskan ati semua org,aku cuma manusia,manusia biasa yg kau boleh jumpe sepah sepah kat mana mana je.itu la seorang aku.aku x cukup pawer nak hadam segala remeh temeh kehidupan,belum cukup pawer nk pujuk org merajuk.ini mngkin seorang aku yg baru,sbb kalau dulu,aku selalu mengalah,org merajuk aku pjuk,org marah,aku mengalah.
Seorang aku yg sekarang,org merajuk,aku suruh pergi la merajuk,dgn muke tak kesah dan tak peduli.dalam hati aku kesah,tp aku malas nak layan,letih dgn dunia mungkin.

Kalau org bsing psl bnde bnde yg buat aku rimas,aku diam,xbalas,angkat kaki,jalan..sbb pada aku bnde yg kau bising tu,aku dh buat atau kau bising ke tak bising ke,aku buat jgk.takde option utk kau kan.sbb itu kehidupan aku.

Bende mudah,kite jangan susahkan.tp utk kau hadap aku yg sebgini rupa.kalau perlu dtg la,kalau tak perlu pg la.aku redha.sbb aku cuma seorang aku.dan selamanya seorang aku.

#letihDenganDunia #penatBelajarDariKesilapan

No comments:

Post a Comment