tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Wednesday 22 May 2013

one after another

hyep..selang 2 hari lps aku eksiden ritu,ayah pulak eksiden moto..jatuh sendiri akibat kecuaian pihak pembinaan  TEMOKIN VILA JELAS kt tempat tuh,pasir besepah tepi jalan yg buat ayah aku jatuh...tak teruk,tp cerite ayah tu buat aku sedeyh...

Kalo korang nak taw,few days before semua ni jd,ayah ade citer mcm ni :
"mase ayah bawak moto balik keje td,ayah rase ade yg tak kena,ayah mcm tepikir,kalo ape2 jadi kat ayah mcm mane la org nk bgtau kt korg yg ayah ape-ape,lepas tu,sampai je rumah,ayah terus bukak buku kecik dalam beg ayah,ayah ambik pen pastu tulis name ibu dengan name kakak (aku),pastu ayah tulis "nombor untuk dihubungi" .ayh letak no akak dgn no ibu." and hari yg same ayah citer ni,ayh tetibe mintak nak tido kt kampung,fyi,ayh ni jarang ajak tdo kampung,tetibe je ayh nk tdo kt kampung..
mase tu aku dah mule pikir bukan2.aku kan.

tanda2 kot semua ni,aku pun tatau..

n nk dijadikan cerite,hari ayah eksiden tu,aku bangon awal giler,ats sbb ade urusan dgn beberape kawan aku,aku kol ayah around 10 la kot nk tanye minyak kete ayah isi tak,sbb meter kete tu dh lame rosak,s ayah je yg tau anggaran minyak tu boleh pegi bape jauh.mase aku kol tu,ayah kate kete bleh pegi 50 km..blablabla...lepas tu ayh kate, "dah selesai urusan,kol ayah balik,sbb ade bende ayh nk suruh buat,fon ayah skrin dah pecah,fon jatuh,jgn lupe kol ayah balik taw " aku pun OK2.aku setel urusan kejap,pastu aku rase mcm ade yg tak kena,aku kol ayah balik.aku tanye,ayh nk suruh org buat ape ?ayh tanye dah selesai urusan belum ?aku cakap belum,ayah kate g buat keje dulu,nnt dh sudah bebetul bru kol.aku tanye jugak lagi,aku tak sedap atiiii ! last skali ayah bgtau jugak,ambik ayah kt hospital,ayah jatuh moto,ayah tggu kat emegency.

bederau darah weyh.mase tu tengah drive,mase tu jugak aku buat u turn direct hospital.aku tak tunggu dah,even ayah kate dye okay kan..pergh...nak menanges pun ade,tp control,member ade kat sebelah :) haha :D #SempatLagi.

aku sampai hospital tgk ayah siap lambai lagi,tp tgk kaki dah kene POP.bahase melayu dye simen.ambik wheelchair then bwk ayah msuk kete.aku mule membebel,.sian ayah,dh la sakit,aku plak membebel.yelah,eksiden tak bgtau aku,geram la aku.

kalo korang nak tau,ayah aku ni SUPERHERO,dh jatuh moto,pegi hospital sendiri,naik moto jugak.dye syg moto dye letak tepi jalan tuh.bak kate ibu,HARGE MOTO LAGI MAHAL DARI KAKI.ibu perli baikkk punye sbb ibu tatau ayah jatuh moto sampai ibu balik keje,haha :D perli perli pun,berkace la mate.so suweett,hikhikhik :P

meet my MENTERI BESAR of the house ;)haha

sungguh je posing2 ..hehe

yg part ni kalo nak tau ayah teman aku g intiviu kat melake..haha :D suweet lagii.haha..padahal dye takot aku sesat katenye,.haha :D u know me better..

tilll here..xoxo.tiqa :)

No comments:

Post a Comment