tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Sunday 5 May 2013

General Election 13 #malaysia

gua tak faham n gua mungkin tak mau faham.
ape yg gua faham is gua rase gua sepatutnye deactivated fb before GE start..ape ke mende tak matang punye otak memasing.yes,pilihan masing masing dan pendapat masing2..kite tak boleh nk pertikaikan ..but still..HAK MASING2...jangan kite pertikai kan ape yg jd yg kite tak nampak,jangan kite persoalkan keputusann yg dh terbentang kt depan mate.jangan kite heboh pasal ape yg kite tatau dgn nyata.gua kat sini bukan cerabih memihak pade sesape.gua pun bkn pengundi jugak.even budak tadika pun ckp pasal mengundi ni kan gua yg sebesar anak gajah ni..KALUT weyh.kalut ! dr FB bwk ke TWEETER..kalo boleh,tepek kan kt moment we chat,status whatsapp,Line dan segale laman sosial yg ade untuk tunjukkan kau tak puas ati dgn keputusan kali ni..apakah itu ?sejenis makanan atau ape ?kau puas bile kau pos status gitu ?weirdoo....tolonggg lah..kite ade Allah,ape yg dorg buat sekali pun,itu dh jd tanggungjawab dorg,TANGGUNGJAWAB yg dorg TANGGUNG sekarang n JAWAB kt akhirat besok.kalo korg nk terlibat same menjawab dgn dorg besok,teruskan la sesi tunjuk perasaan korg tuh,..habaikan je la.kite kat bawah pimpinan dye,ape yg dye buat betul,kite ikut,ape yg dye buat kite rase salah,then jangan ikut,.things was very simple until u make it complicated beb.

ape yg kite ade syukur pada Allah,ape yg kite kurang pn kite mintak kt Allah jugak kan. :) igt la,kite ade Allah.henti2 kan la semua ni...buat dosa kering je kite kate bende yg kite tatau.fitnah taukk..unless u prove it ..# adebran ?

juz enuff okay..
p/s : sekali lagi gua tegaskan kt sini, gua tak memihak pade sesape.cume muak je..

yes org akan kate : bende 5 taun skali,ape salahnye..bukan point 5 taun tu..point dye sepanjang mase kau cerite bab politik yg tade kene mengene langsung dgn kau.tu yg aku pelik tuh.kau cakap kt laman sosial tu,kau rase ade org bace ?ade org amek tau ?mmg ade org bace tp smpy ke kt tmpt yg spatutnye ?takkan ?buang mase,buang waktu,smpy nk begado laki bini sbb politik..pliz la weyh.ke korg expect aku ckp mcm ni "gado la korg,5 taun skali je,kang bahagia sangat plak korang aku tgk.." mcm tu..?kot mcm tuh,teruskan lah weyh.aku bg ape yg aku tepikir  je..HAK AKU jugak kan ? blog aku.suke aku lah kan.kau tak suke,jangan bace,tu je.aku tak rugi ape pun,nk kutuk,kutuk la.terima kasih tambah pahala dlm bakul aku,tu je :) sekian.


blah :) #ProudToBeMalaysian

4 comments:

  1. haha :D saye saje2 je cik Nik :)

    ReplyDelete
  2. betul! Allah kan ade. ini semua duniaaa. macam dah takde pilihan raya akan datang je. bergadoh kat fb sebab politik. semak je tengok. ork tika ork? akan datang pakat sekampung sedara mara undi and pastikan menang. biar dorang puas ;p malaysia punya la aman tak pernah nak bersyukur. kannnn tikaaaaa ><

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn..ape susah tah pikir2 panjang,tak puas ati sane sini.siap buat perhimpunan lagi..cecukup lah tuh...redha je la.sesame baiki kesilapan yg ade kan..malaysia ni tade perang dh cukup bertuah dah,syukur lh ye dok

      Delete