tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Monday 24 July 2017

First month

Hye . Saya tengah tunggu suami keje kejap . Tiba tiba  nak cerita mcm mana boleh tiba tiba ter mengandung. Hahahaha 
Bukan nk cerita mcm mana nak buat,cerita mcm mana tiba tiba tahu pregnen. Hahahahah

Seminggu sebelum raya hr tu, perut tak selesa gila , rasa senak ,rasa pedih, rasa x selesa,bajet tak pregnen sbb tgh bulan puasa tu dh test UPT , negative, disebabkann rasa tak selesa yang berlarutan tu, mintak kak ani buat ultrasound, tiba tiba mcm ada cysts,aku mcm tegamam juga memula,duh, mcm mana boleh ada cysts ni, ni ke punca tak pregnen semua. Aku dh lost kejap. Panggil dokter azam tolong buat ultrasound, dokter azam confirmkann tu memang cysts, ada la sebesar 2.83 cm masa tu. Dokter print gamba suruh refer gynae(pakar sakit puan) , aku yg cuak ni pn pegi je la nk tanya pendapat, lepas tu gynae kate kecik je,takde ape,lps period next month dtg balik jumpa saya,kita check.aku pn okey, since dokter kata takde ape.sepatutnya aku period masa syawal,tunggu punya tunggu, mana pergi semua bawak pad dgn spenda lebih, sbb tak jangka langsung period tu nak turun bila.boleh kata stress jugak. Sampai satu tahap,pergi kedai makan,aku rasa cam nak halau semua org dalam kedai tu.hormon imballance gila, jerawat sana sini.atas desakan kawan kawan jugak, aku buat UPT lg skali,since dh dekat 10 hr lewat period.pagi subuh subuh tu aku dh terkencing dulu,lupa pasal UPT,dalam pukul 8 lebih tu kawan aku text, dh buat belum,aku bangun terus pg buat UPT dlm toilet. Sebelum tu aku niat dulu "ya Allah,kalau ni rezeki aku,aku terima,aku redha , kalau bukan rezeki aku, aku masih redha" aku pn tadah urine,then titik kt UPT tu. Laju teruk, first line dh merah,second line pun merah.aku mcm waaaaaa. Betul ke ni. Aku nak nanges.aku terus kejut amy, bieee,syg pregnen. Aku nanges terus .tak sangkaa.tak bajet pn . Alhamdulillah. Mmg rejeki agaknya. Jd doakan aku,doakan kuarge kecil aku ni dipermudahkan segala urusan dan dimirahkan rejeki utk si kenit aku ni...
Xoxo. Bye:)

No comments:

Post a Comment