tempat menjerit !

penyudibawahbayu. Powered by Blogger.

Wednesday 26 August 2015

Perubahan

"JANGAN TUNJUK BAIK KALAU KAU BUAT BENDA SAMA"
"JANGAN BERLAGAK DENGAN AKU,JAHAT KAU TU DALAM POKET AKU JE"

Sejak semalam aku terpikir benda ni,
Aku tak pernah tunjuk baik dpn org,aku takpernah nak acah acah malaikat dpn org,kutuk org skali pn,aku xpernah bukak aib org,sebab aku sedia maklum,sekali aku bukak aib org,aku kene get ready aib aku di bukak oleh org lain..so,aku bare in mind bende tu..pandai buat pndai simpan kate org.tak bermakna aku buat jahat all the time kan.bak kate AF,manusia berubah.depends kepada manusia tu sendiri.Terjadi nya seorang manusia jahat mcm aku,adalah disebabkan manusia jahat mcm korang.
Dah tertulis dah saitan tu takkan berhenti menjahanamkan anak adam selagi dunia ni belum kiamat *maybe aku kene bukak quran,utk buktikan* nanti aku revise balik ye*..Seteguh mana pn iman kau,kalau saitan tu dh buat kerje dye..mungkin silap aku,dan mungkin saitan tu adelah korang .Bukan nk cerite psal saitan,nk cter pasal perubahan,base on mase silam aku,kau judge aku smpy ke mase depan,ape yg kau nampak dgn mata kasar kau pd aku sekarang,kau judge aku sama macam mse silam aku,yg berubah tu aku,yg bertaubat tu aku,yg ber-urusan dgn Tuhan tu aku.jadi mungkin kau tak perlu tahu.terpulang pada kau utk menghukum aku atau menyebar kan aib aku,atau aib kau sendiri..aku takde mase utk ugut mengugut sesiape utk sorokkan aib aku.sebab org yg iklas terima aku di masa depan,takkan mengungkit pasal masa silam.yes.mase silam tu mungkin gelap.mase silam yg mana senget kite luruskan,yg mana berlubang kita tampalkan..bak kata AF.if org tu iklas,he will terima u utk masa depan dye,bukan berpandu masa silam dye.diz is the things yg aku paling takot utk tmpuh masa depan.
Tapi smpy bile kite nak lari dr masalah?aku di sapot oleh seseorang yg se-iklas mungkin menerima aku utk tmpuh masa depan aku tanpe toleh ke belakang..tapi aku ditakotkan oleh seorang saitan yg bertopengkan manusia yg x boleh hidup tgk kebhagiaan org lain,dan x boleh idup tanpe seorang perempuan disisi dye..
Buatlah kalau dye nak buat,tak kesah pn,sbb dye tatau ape yg aku lalu sepanjang hidup aku kan..
Hidup diteruskan..doakan aku.takkan ade lg mase silam di masa hadapan.insyaallah.semoga perjalanan diberkati Allah.amin
Xoxo,tqazainodin

No comments:

Post a Comment